Hoe kun je jezelf motiveren om meer te eten?

Toegevoegd na 6 uur:
Dank jullie wel allemaal, voor jullie reacties.
Ik ga zeker proberen om er wat mee te doen : )

Toegevoegd na 6 uur:
Dank jullie wel allemaal, voor jullie reacties.
Ik ga zeker proberen om er wat mee te doen : )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motivatie is hetzelfde als wilskracht.
Wellicht kan deze vraag meer ideeën brengen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/wilskracht-kweken.30848
Ritsuka
12 jaar geleden
verdeeld over de dag dingetjes eten, zo komt de boel op gang en krijg je vanzelf meer honger.

Het beste antwoord

Door eerst gezond te gaan eten en daarna pas naar de hoeveelheid te kijken. Zeker bij eetstoornissen, die over- dan wel ondergewicht tot gevolg hebben is niet zozeer de hoeveelheid maar WAT je eet het belangrijkste. In beide gevallen is ondervoeding, tekorten aan essentiële voedingsstoffen, de oorzaak. Met name eiwitten staan tegen bij tekorten aan bepaalde vitamines en spoorelementen maar dat kan gemakkelijk ontaarden in weerzin tegen alle voedingsmiddelen. Door ervoor te zorgen dat je wel de benodigde hoeveelheden van die stoffen binnenkrijgt, desnoods met behulp van aanvulling met supplementen, is de kans een stuk groter dat je een normale trek terugkrijgt. Daardoor hoef je ook niet meer zo bang te zijn dat je teveel eet. Die kans is stukken groter als je voor geraffineerde voedingsproducten en dergelijke kiest, een fout die vaak gemaakt wordt bij minder trek. Juist daardoor ontstaat ondervoeding of wordt die in standgehouden.

Toegevoegd na 2 uur:
Even nuanceren van de derde zin: in beide gevallen is ondervoeding een belangrijke, mogelijk de belangrijkste oorzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
goeie tips, zorgen voor de belangrijkste vitamines en mineralen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, Ritsuka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

langs de snackbar lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt mij zo ongeveer het slechtste advies dat je aan iemand met een eetstoornis/ondervoeding kunt geven. Zie mijn antwoord voor de onderbouwing van mijn misprijzen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarop baseer jij dat de persoon een eetstoornis heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
True
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow: misschien uit andere gestelde vragen van GeForce101? Alleen de aard van de vraag zelf geeft overigens al een sterke aanwijzing in die richting.
Ritsuka
12 jaar geleden
het is uit deze vraag niet helemaal te halen, maar als je kijkt naar een aantal van de vorige vragen is het wel duidelijk:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vetten-kauwgom.237756
http://www.goeievraag.nl/vraag/praten-eetstoornis-uitleg.242578
http://www.goeievraag.nl/vraag/eetlijst-vinden-eten-16-jarige.241044
http://www.goeievraag.nl/vraag/kliniek-gaat-anorexia-helpen.241965
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ ritsuka, je hebt gelijk.
Maak klaar wat je lekker vind
Spreek met je zelf af wat je ga eten en niet moet eten
B.V start met 2 boterhammen s middags b.v 4 boterhammen en s avonds warm eten
maar niets moet alles mag
suk6 ?

Toegevoegd na 42 seconden:
maar eet wel gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kies voor eten dat ook echt lekker is maar ook gezond. Ga dus niet aan een stuk door patat en pizza vreten. Maar maak eens een lekkere maaltijd klaar met gezonde en lekkere ingrediënten. Je zult zien dat je meteen al veel meer trek hebt. Ook helpt het vaak om met anderen te gaan eten. Zo krijg je vanzelf wel trek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook een leuk idee is, is om juist uit te gaan proberen wat je nou echt lekker vind.

Dus bijvoorbeeld elke keer als je fruit koopt ( of groente for that matter) een andere soort te nemen!

Of, de iets ongezondere variant: elke keer als je een ijsje eet, een ander smaak schepijs te proberen!

Want als je weet wat je lekker vindt, ga je ook met meer plezier eten.