Is het normaal dat je processor 80 Graden draait op 100%? en wat kan dat kwaad?

ik vertrouw het niet helemaal, vandaar deze vraag. Het gaat om de CPU
AMD A4-5300.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een computer geldt altijd: hoe kouder, hoe langer de computer mee gaat.

Antwoorden (3)

Prima temperatuur... Als je CPU op 100 draait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is best warm.
Als de computer ouder is dan twee jaar kun je er eens wat stof uitblazen.

Een desktop PC haal je gewoon open en zuig je schoon met een stofzuiger.
Als het een laptop is gaat dat echt het beste met een compressor. Als je die niet hebt kun je even langs een garage rijden. Eén spuit lucht en hij is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
80 graden op 100% kan volgens mij niet veel kwaad.
alleen langdurig je processor op 100% kan wel tot doorbrandingen leiden.
als je proscessor de hele tijd op 100% staat heb je een probleem.
Er zijn te veel achtergrondprogramma's die meedraaien en daarvan moet je afkomen.
Ik kan opzich wel vertellen hoe het moet maar dat is een beste lange stuk tekst dus als je het noodig hebt zet ik het wel in de reacties :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
80 graden bij een processor kan zeker kwaad, maar 100% kan geen kwaad voor een processor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
80 graden kan opzich wel maar ligt eraan wat voor processor je hebt. als je bv een intel hebt, dan weet je zeker dat er wat fout is.
maar als je amd oid hebt kan het nog wel eens voorkomen. als je pc 100% is continu, is er echt wel wat verkeerds aan je pc..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
100% is geen probleem voor je processor maar processors zijn gemaakt om normaal te blijven functioneren tot een maximum van 65 a 70 graden.